Ανακοίνωση για την περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στην 1η τάξη του 3ου δημοτικού σχολείου Περιστερίου εξέδωσε η Αριστερή Κίνηση Περιστερίου με την οποία περιγράφη την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στην τάξη ρίχνωντας ευθύνες σε κυβέρνηση και δήμο.
Ολόκληρη η ανακοίνωση
Κραυγή αγωνίας από τα Περιστεριώτικα σχολεία
Τι συμβαίνει στην 1η τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου;
Η πρώτη τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου αποτελείται από 24 μαθητές, αρκετοί από τους οποίους χρειάζονται αυξημένη εκπαιδευτική υποστήριξη για διαφορετικούς λόγους. Η ύπαρξη μόνο μίας δασκάλας παράλληλης στήριξης δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που δικαιούνται εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται το εκπαιδευτικό περιβάλλον και να πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα ΟΛΩΝ των μαθητών. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών με διαφορετικές ανάγκες και οι ελλείψεις στην υποστήριξή τους δυσκολεύουν την ομαλή κοινωνική ένταξη των παιδιών και οδηγούν σε συγκρούσεις μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή, η αίθουσα στην οποία πραγματοποιείται το μάθημα, καθώς και ο χώρος όπου διεξάγεται το μάθημα πληροφορικής, δεν πληρούν τις απαιτούμενες αναλογίες τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή.
Πώς οργανώθηκαν γονείς και εκπαιδευτικοί;
Οι εκπαιδευτικοί εντόπισαν την οξύτητα του προβλήματος. Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, μετά από ομόφωνη απόφαση, στήριξε τα δύο αιτήματα των γονιών για 2η δασκάλα παράλληλης στήριξης καθώς και διαχωρισμό / σπάσιμο της τάξης σε 2 τμήματα. Οι γονείς της πρώτης δημοτικού οργανώθηκαν, πραγματοποίησαν συνελεύσεις, συναντήθηκαν με τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου και προχώρησαν σε δυναμικές παρεμβάσεις στην Πρωτοβάθμια, διεκδικώντας τα αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών τους.
Ποια ήταν η απάντηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας;
Ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας, κ. Ιωάννης Κάππος, στάθηκε αρνητικά στο δίκαιο αίτημα των γονιών για διαχωρισμό της τάξης σε δύο τμήματα, επικαλούμενος και υποστηρίζοντας την πολιτική των συγχωνεύσεων που εφαρμόζεται από το Υπουργείο. Μετά από πίεση, συμφώνησε να εγκρίνει δεύτερη δασκάλα παράλληλης στήριξης, όμως μόνο όταν υπάρξει διαθεσιμότητα (!!), και ανάλογα με το ύψος των προσλήψεων στην επόμενη φάση, αφού μέχρι σήμερα τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Γ’ Αθήνας που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙ ανέρχονται σε 848. Όταν οι γονείς του ζήτησαν να εκδώσει τουλάχιστον μια θετική γνωμοδότηση και να την προωθήσει στη Διεύθυνση Περιφέρειας, ώστε να αποδεσμευτεί ο ίδιος από την ευθύνη, εκείνος αρνήθηκε κατηγορηματικά. Η στάση του αποτελεί προσβολή και εμπαιγμό προς τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και αποκαλύπτει την πλήρη αδιαφορία για την ποιότητα της εκπαίδευσής τους.
Ποια είναι η εικόνα στα υπόλοιπα σχολεία του Περιστερίου;
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου. Πολλά σχολεία στο Περιστέρι αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, με υπερφορτωμένα τμήματα, ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη και χώρους που δεν πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφάλειας και λειτουργίας. Οι συγχωνεύσεις έχουν δημιουργήσει τάξεις με μεγάλο αριθμό παιδιών που απαιτούν εξατομικευμένη στήριξη, δυσχεραίνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και διακυβεύοντας την ασφάλεια και την πρόοδό τους.
«Και εμείς παλιά στην τάξη μας είχαμε 40 παιδιά! Τι πάθαμε;»
Γιατί αυτή η φράση είναι αναχρονιστική;
Σήμερα γνωρίζουμε ότι η συγκέντρωση πολλών παιδιών σε μια τάξη, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για εξατομικευμένη υποστήριξη, είναι καταστροφική για την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε τάξεις με μεγάλο αριθμό μαθητών, ο/η εκπαιδευτικός αδυνατεί να εστιάσει στις ατομικές ανάγκες των παιδιών, να εντοπίσει έγκαιρα κρίσιμες δυσκολίες και να προλάβει περιστατικά συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών. Η πολυπληθής σύνθεση περιορίζει τις δυνατότητες ποιοτικής διδασκαλίας και προσωπικής επαφής, γεγονός που αποβαίνει εις βάρος της ψυχολογικής και εκπαιδευτικής ανάπτυξης των παιδιών, ειδικά στις ευαίσθητες μικρές ηλικίες.
Ποιος έχει την ευθύνη;
Η ευθύνη ανήκει πλήρως στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, που υλοποιούν και επεκτείνουν αποφάσεις προηγούμενων κυβερνήσεων και αντί να προσλάβουν επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό, επιλέγουν να μειώσουν το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης μέσω συγχωνεύσεων, ενώ εκατοντάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν άνεργοι.
Την άμεση τοποθέτηση δεύτερης δασκάλας παράλληλης στήριξης για την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των μαθητών.
Το διαχωρισμό της τάξης σε δύο τμήματα με την προσθήκη επιπλέον εκπαιδευτικού, για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
Τι συνέβη στη συνάντηση στην Πρωτοβάθμια:
Μας ενημέρωσε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης παράλληλης στήριξης, αλλά αυτό δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα, καθώς η διαδικασία θα ξεκινήσει εκ νέου με τις επόμενες διαθέσιμες τοποθετήσεις.
Στο αίτημά μας για διαχωρισμό της τάξης σε δύο μικρότερα τμήματα, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και την εκπαιδευτική πρόοδο των παιδιών, η απάντηση ήταν αρνητική, χωρίς να προσφέρει καμία εναλλακτική.
Όταν ρωτήθηκε με ποια εκπαιδευτικά κριτήρια βασίζεται η απόφαση αυτή, απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις και μας παρέπεμψε σε μελλοντική γραπτή απάντηση στο σχολείο μας.
Συμπεράσματα:
Αξίζει να σημειωθεί πως η προκλητική στάση του κ. Κάππου δεν αποτελεί προσωπική του επιλογή, αλλά προφανώς εφαρμόζει στην πράξη την πολιτική των συγχωνεύσεων. Μάλιστα, ακόμη κι όταν του ζητήσαμε να δώσει θετική γνωμοδότηση και να την προωθήσει στη Διεύθυνση Περιφέρειας, ώστε να μεταβιβαστεί η ευθύνη στους ανωτέρους του, αρνήθηκε κατηγορηματικά.
Είναι πλέον προφανές ότι η κατάσταση δεν περιορίζεται στο δικό μας σχολείο, καθώς οι γονείς και εκπαιδευτικοί από άλλα σχολεία των δυτικών προαστίων μετέφεραν εικόνες αντίστοιχων προβλημάτων που προκάλεσαν οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, καθιστώντας την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολικών τάξεων αδύνατη.
Τα παρατάμε ή συνεχίζουμε;
Ως γονείς, είμαστε αποφασισμένοι να μην εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Ζητάμε από τη Διεύθυνση Περιφέρειας και τους αρμόδιους φορείς να δώσουν επιτέλους άμεσες λύσεις. Θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν την εκπαίδευση που δικαιούνται σε συνθήκες που προάγουν την ασφάλεια και την ανάπτυξή τους. Διεκδικούμε και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα μέχρι να εισακουστούμε.
Έχουμε ανάγκη τη στήριξη όλων των γονιών και όλων των κατοίκων της πόλης και των γειτονιών μας!
Γονείς της 1ης τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου
30.10.24